Latest Posts

O Konserden Bu Konsere…

By 01:09 , , ,



Yaklasik iki aydir o konser senin bu konser benim, evde oturdugumuz yok. Son dakikada oluyor hep, hadi gidelim diyip cikiveriyoruz. Zannettiginiz gibi renkli isiklarin altinda ellerinde gitarlariyla hoplayip ziplayan, dinleyicilerini costuran muzisyenlerden ve konser tiplerinden bahsetmiyorum sizlere. Her yas grubundan dinleyicilerine Schubert ve Chopin’i kusursuz calmak icin dakikalarca sahnede ter doken klasik muzik sanatcilari ve Baltimore daki en dinlendirici aktivitem klasik muzik konserleri bahsetmek istediklerim.

Anadolu Universitesi’nde ogrenci oldugum yillarda haftalik programimda en az bir konsere yer ayirirdim. Kultur ve sanat alanlarinda benzerine rastlayamadigim eski universitemde sahane konserleri bedavaya dinledigim cok oldu. Bir keresinde Eskisehir Opera Salonunda Fazil Say, Ibrahim Yazici ve orkestrasini hic bir ucret odemedim dinlemistim, ne gundu, asla unutmam. O yuzden gittigim her yerde Eskisehir referans noktamdir benim, tabi Turkiye sinirlari icinde.

Baltimore’da da Johns Hopkins Peabody Konservatuari’na takiliyoruz. Sevgili Patricia sayesinde genc muzisyenlerden bir arkadas grubu yaptim kendime. Baslangicta is iliskisiydi bizimkisi, simdi arkadas olduk, gittikce buyuyor grup☺Yakin zamanda solo resitalleri ve final konserleri var, davet edildim. Unutulmadigimi bilmek cok guzel☺

Gecen ay gittigim en ilginc konser Ansel Adams temali "Pictures of Music" adli konserdi. Baltimore Senfoni Orkestrasi tabiri caizse yurege dokunan bir muzik dinletisi sundular dinleyicilere. Muzisyenler arasindaki ahenk, muzikteki duygu tek kelime ile buyuleyiciydi. Fonda Ansel Adams’in Yosemite National Park’ina ait 1900’lu yillarin basinda cektigi fotograflar sergilenirken muzik te sizi alip oralara goturuyordu sanki. Nedense sadece Yosemite fotograflarini seviyorum Ansel Adams’in; Ara Guler’in de sadece portre calismalarini severim, nerde ilginc tip var onu cektiginden belki de☺

Biletini bulamadigimiz konser...Itzhak Perlman :(

You Might Also Like

0 yorum