Latest Posts

Bugun Yumurta Boyadim…☺

By 11:33 , , ,

En son kutlamalara katilacagim diye bloga yazi yazip yattigimda saat sabaha karsi 2’ye geliyordu. Sabah 10:30 da kiliseye gitmek uzere evlerinde bulusacagiz diye sozlesmistik ki uyanamadim ve geciktim, gec kalktigim gibi on saat ne giyecegime karar veremedim, aceleyle de cikinca fotograf makinemi evde unuttum:( Fotografci makinesini unutur mu diye sorarsaniz, evet benim gibi susluyse ve zorunlu cekim yapma olayi yoksa unutur:) Nedir bu Easter talihsizligi bilmiyoum… Size fotograf olarak, gun icinde boyadigim ve fotograflamak icin eve kadar tasidigim yumurtalari iletebiliyorum ancak…

Gune Unitarian Universalist Church’te basladik. Yaninda dalindan yada yoldan gecerken bir yerlerden kopardigin cicegi goturuyorsun, Paskalya Bayrami programi sonlandiginda cikarken ciceklerin toplandigi vazodan bir tane cicek aliyorsun ki bilmedigin tanimadigin birinden bir parca evine goturesin, cicek solana kadar evinde misafirin olsun:) Kulaga ilginc geliyor degil mi? Anlami guzel bir aktivite. Okunan seyler ve anlatilan hikayelerle de tavsan ve renkli yumurtalarin nerden geldigini ogreniyorum, aslinda tum amacim bunu ogrenmekti:) Bahar doneminde etrafi renklendiren, ciceklere rengini veren Easter Tanrisi, dolasirken birgun soguktan olmek uzere olan kus yavrusu gorur. Kus yavrusu ondan yardim ister ve Easter “Isim var” der. Kus ta ”Senin varolus sebebin dogaya yardim edip korumak degil mi, neden bana yardim etmiyorsun der”. Bunun uzerine Easter kus yavrusunu usumesin diye tavsan kiligina sokar. Tuyler kus yavrusunu isitir ve olmekten kurtarir. Tavsan kiligindaki kus ta Easter’a tesekkur etmek amaciyla renkli yumurtalar yumurtlar. OLAY BU:)

Merakimi gidermis sekilde kilisede olan biteni izlemeye devam ediyorum. Easter atesi sonduruldukten sonra mumlar yakildi, cicekler alindi, diger kiliseye gelenlerle sosyallesildi ve eve geri gelindi…Fotograftaki benim cicek:)

Heather’in kardesinin evinde barbeku yapmak uzere hazirliklara basladik sonra.


Easter oglen yemeginin menusu muthisti. Herseyden once ev harikaydi. Onunde nehir, ahsaptan iskelesiyle benim hayal evlerimden biriydi. Misafir gittigin evde herseyin tadini pek cikaramiyorsun maalesef.

Mesela nehir kenarindaki ahsap bahce mobilyalarina serilemedim, gun batiminda sakin suyuyla seyrine doyum olmayan nehrin kenarinda hamakta sallanamadim, ahsap iskelede oturup ayaklarimi suya sokamadim:( Evin onundeki sevimli nehir yetmezmis gibi arkasi da deniz… Barbeku guzeldi, yeni tanistigim insanlar harikaydi. Yeni evli bir ciftle tanistim bu arada. Kiz Hintli, esi Amerikali. San Francisco’da Hindu gelenekleriyle bir dugun yapmislar, dugun fotograflarinda fil gordum:) Devasa bir fil :) Damat fille geliyor dugun yerine… Bunlar yakinlarin cektikleri fotograflarmis, asil fotograflari, fotografci yollamis yoldaymis. Dusundum boyle bir dugun olsa nasil cekerim diye…:) Cok eglenirdim, sirk gibi:)

Sirada yumurta nasil boyanir? Biz kucukken arkadaslarla toplanir, yumurta boyardik, hatta en onemli yaz tatili aktivitemizdi, Alman bir arkadasimin onculugunde tabi... Adi Sandra’dydi. Ciksa ortaya o bendim dese keske bu blog sayesinde, Turkce biliyordu cat pat, gelistirmistir diye dusunuyorum. Keceli kalemlerle sabahtan aksama ici bosaltilmis yumurtalari boyardik... Olayin asli baskaymis… Icine belli olculerde sirke (salata sirkesi degil) konulmus kaplarda renk tabletlerini ezdik. Sonra da su ekledik, haslanmis yumurtalarimizi renkli suya attik. Bekledik bekledik…

Kurusunlar diye bir kenara kaldirdik ve paskalya yumurtalarimiz hazir...Hayalgucunde sinir yok tabi, pastel boyalarla boyanmis kisimlarina renkli sivi islemiyor, boylelikle desenler yapmaniz da mumkun, benimkiler cok acemice oldu, cicek yapayim dedim, keske renkli pasterllerle cicekleri cizseymisim….. yine de begeni topladilar sanirim:) Sonra da sembolik olarak yumurtalari sakladilar evin icinde, biz bulduk, sevindik:) sabah yenmek uzere buzdolabina kaldirdi Irineler. Ben fotografini cekip atmayi dusunuyorum cunku yumurtayi her sekilde tuketememe sorunum var, kokusu rahatsiz ediyor simdiden…:( Uzun lafin kisasi gun superdi:)

You Might Also Like

2 yorum

  1. çok güzeller yaa.. :)
    fotğrafçı eliyle çekilmiş fotoğraflar daha da bi güzel göstermiş bence.. bende hep merak ederdim bu tavşan ve renkli yumurta meselesi ne diye..utanarak söylüyorumki tembelliktende araştırmadım açıkçası :( sayende öğrenmiş oldum.
    üniversitedeyken lara adında bi arkadaşım vermişti bir paskalya yumurtası :) pembeydi.. birkaç gün sonra çok kötü kokmaya başlamıştı.. (cahillik işte!:)atmaya kıyamamıştım) oyüzden sende çöpe atmakta geç kalma bence..

    YanıtlaSil
  2. bir iki saat icinde kokmaya basladi yumurtalar, bu sabah attim, artik fotograflar yeterli olacak sanirim o gunu hatirlamak icin bu arada begendigine de cok sevindim pixis:)

    YanıtlaSil