Latest Posts

Düğün Hazırlıkları ve Fotoğrafçılar...

By 09:33 , ,

Evlilik teklifleri edildi, nişanlar yapıldı, yüzükler takıldı ve sıra düğün hazırlıklarında...
Şu günlerde telefonum susmuyor, bugün e-maillere cevap yazmak nerdeyse yarım gün aldı. Yaz takvimimin şekillendiği şu sıralar, çekimler üst üste gelse de ben de en az çiftler kadar heyecanlıyım. Yaz düğününe hazırlanan sadece sizler değilsiniz gelin-damat adayları, biz fotoğrafçılar da hazırlanıyoruz yaz dönemine. Yeni objektifler, yeni makineler ve aksesuarlarla sizin bu özel gününüzü en iyi şekilde ölümsüzleştirmek için kolları şimdiden sıvadık, 2010 yazının yorgunluğu geçti. Bugün bana en çok sorulan sorulara bloğumda cevap vermek istedim. Genellikle şu sıralamayı izliyor gelinler, eğer düğün tarihinin artık ajandam da rezerve göründüğünü söylüyorsam gelinle sohbetimiz ikinci aşamaya geçiyor 'Güvendiğiniz başka bir fotoğrafçı var mı? Çok fazla fotoğrafçı var, hangisi iyi, seçemiyorum'. Güvendiğim fotoğrafçılar var tabi ama asıl korkum bu özel gününüzde kendinizi yanlış kişiye teslim etmeniz. Geçenlerde bir fotoğrafçıyla konuştum, kendisiyle telefon aracılığıyla tanıştım. Bana 'flash ın var mı?' diye sordu. Pardonnnnnn?dedim:) Flashsız bir fotoğrafçıysan vah haline... Bazıları da iki adet lensle bu işi götürmeye çalışıyor.
İyi fotoğrafçı mı? Portfolyosuna bakın, fotoğrafçının güvendiği tüm fotoğraflar zaten ordadır. Fotoğraflar net mi? Gelinlik gelinin üzerinde tül perde yığını gibi bembeyaz parlamış mı ? Yoksa tüm detayları belli mi? Fotoğrafçının portfolyosu net olmayan fotoğraflarla doluysa sizinkilerin iyi olacağını beklemek sadece hayal kurmaktır. Bazen güneşin tam altında çekim yapmak zorunda kalırız, gelinlliğin parlamasını önleyemediğimiz bu zamanlarda başka seçeneğimiz yoksa önlem alarak devam ederiz ya da güneşin inmesi için bekleriz. Bu yolda tüm gelin adaylarına kolaylıklar diliyorum. Son önerim, dış mekan çekimi yaptıracaksınız diye vasat fotoğraflar edinmek yerine bırakın yapay ışıklar altında kaliteli stüdyo fotoğraflarınız olsun, sonra pişman olmayın:( Maalesef etrafımız hem aksesuar hem de donanım açısından eksik fotoğrafçılarla dolu...

Bu postta gördüğünüz fotoğraf, Fiona ve Arif çiftimin albümünden, albüm için TIK lamanız yeterli. Yüzüğün daha büyük boyutları da varmış ama düğün sırasında mutlu ve uzun bir evliliği olan başka bir çifte hediye etmişler. Yüzüğü bin bir şekilde fotoğraflamadan sahibine geri veremezdim. Çekim yeri çalışma odamın masası:)Aydınlatma, masa lambası(ışık sağdan verildi).
Herkese sevgiler....

You Might Also Like

3 yorum

  1. :D yeldacım sana güvenimiz tam

    YanıtlaSil
  2. yeni evlenmiş biri olarak profesyonel-modern fotoğrafçıya ne kadar ihtiyaç duyduğumu anlatamam.
    nikahım pariste oldu ve -malesef- fotoğraflarımı yoldan geçen ve iyi fotoğrafçı kategorisine girdiğini düşündüğümüz turistlere çektirdik. ama tr deki düğünümün fotoğrafları tam bir facia keşke fotoğrafçı yerine tursitlere çektirseydik burda da!!
    neyse ben çok dertliyim bu konuda :)
    sevgiler, başarılar

    YanıtlaSil
  3. SJ,
    ortak noktalarımız var: Benim de düğün fotoğraflarım ÇOK KÖTÜ:)Nasıl mı?Paranla rezil olmak vardır ya öyle oldu bize, fotoğrafçım gördüm ki kamerasını kullanmayı bilmiyor halbuki çok güvenilirdi. Diğer ortak noktamız Beyaz Butik Dergisinde çalıştım/yazdım...Üçüncü ortak noktamız gelinliğine bayıldım, Beyaz Butik'te güzel gelinlikler arasında güzel bir gelinlik beğenmişsin:)Ve SJ, gelinliğin duruyorsa ve yolun tekrar Paris'e düşerse beni ara;)

    YanıtlaSil